پاييز فصل رويا ها
بسم الله الرحمن الرحيم
پاييز فصل روياها
فصل پاييز را خيلي دوست دارم اول مهر برايم هميشه بوی کودکی ميدهد بياد مي آورم حدود 43 سال پيش اولين روزي بود كه من به همراه پدرم پا به دبستان گذاشتم. بچههای اول دبستاني هم که تازه به مدرسه آمده بودند اندكي نگران اما كنجكاو به نظر مي رسيدند. آفتاب پاییزی تمام محوطهي حیاط مدرسه را پوشانده بود بچهها لباسها و کفشهای نویشان را پوشیده بودند و بعضي ها كيفهاي نوي خود را در دست يا روي دوششان قرار داده بودند تقريبا همه تمیز و مرتب بودند در آن سالها رسم بود كه حتما قبل از سر كلاس رفتن همه دانش آموزان در محوطه حياط مدرسه صف مي بستند و هر كلاس صف آن جدا بود صف كلاس اولي ها هم در ابتداي محوطه مدرسه تشكيل شده بود ناظم مدرسه مرا راهنمائي كرد كه وارد صف كلاس اولي ها شوم. اول كمي نگران بودم ولي خيلي برايم تازگي داشت ، از طرفي هم احساس غروري خاص همراه با شادي از اينكه بزرگ شده ام و به مدرسه رفته ام در من ايجاد شده بود. پس از خواندن سرود مخصوص و احترام به پرچم ايران معلم كلاس اول (آقاي حكيمي) در جلوي صف قرار گرفت و با تك تك بچه هاي كلاس اول دست داد و احوالپرسي نمود و با لبخندي زيبا و مهربانانه ما را به سوي كلاس هدايت نمود و اين رفتار معلم باعث شد كه همه نگراني ها از بين برود و هر چه بود فقط شادي و نشاط بود . ياد آن معلم گرامي همواره در ذهنم ماندگار خواهد بود .....


پاييز را از منظري ديگر نيز مي توان شاهد بود . اول اينكه زيبائي هاي طبيعت در اين فصل انسان را به ياد نقاشي زبردست و قادر توانا و مطلق مي اندازد كه با كاربرد تنوع رنگ هاي بسيار و غير قابل شمارش تابلو جهان را اسرار آميز ، رويائي و كاملا طبيعي و داراي روح خلق و ترسيم نموده بطوري كه اگر تمامي نقاشان جهان گرد هم بيايند و هم فكري كنند قادر نيستند حتي گوشه اي از اين طبيعت را به صورتي طبيعي و داراي روح به تصوير بكشند و تنها با انتخاب رنگ هاي محدود و قابل شمارش تصاويري بي روح را پس از ساعت ها قادر به ترسيم آن خواهند بود كه البته زحمات اين عزيزان به نوبه خود بسيار قابل تقدير و تشكر خواهد بود اما قابل مقايسه با طبيعت زنده و داراي روح نخواهد بود.
دوم اينكه هر چيزي ابتدا بهاري دارد و روزي خواهد رسيد كه آثار خزان شدن در آن پديدار مي گردد. پاييز در عين حال كه فصل خزان نام گرفته بسيار زيبا ، دلنشين و رويائي است . خيلي از ميوه ها كه در فصول بهار و تابستان شكل گرفته است در فصل پاييز رسيده و بدست مي آيد ، همچنان كه عمر انسان نيز با تمامي تراوت بهاري آن بلاخره پاييزي دارد اما در پاييز عمر است كه تجربه هاي گرانبهاي زندگي در اين ايام تجلي مي يابد و خود نمائي نموده و به ياري انسان مي آيد. در اين فصل از عمر خيلي از روياهاي انسان به واقعيت و عينيت مي رسد و حاصل تلاش هاي انسان در جواني و نوجواني در اين فصل از زندگي به بار مي نشيند و ثمره آن قابل برداشت خواهد بود در اين فصل عمر است كه خيلي ها كم كم به اين باور مي رسند كه بلاخره روزي از اين دنيا رخت بر خواهند بست بنابرين بيشتر مواظب اعمال خود بوده و اگر زيرك و هشيار باشند سعي خواهند نمود كه ره توشه اي كافي براي جهان باقي مهيا كنند.

![]()

شاداب و سلامت باشيد
خداوندا: آرامشي عطا فرما تا بپذيرم آنچه راکه نمي توانم تغيير دهم و شهامتي تا تغيير دهم آنچه راکه مي توانم و دانشي تا تفاوت اين دو را تشخیص دهم . مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن مطابق ميل من رفتار کنند .